۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

لزوم داشتن چهار شنبه سوری مسالمت آمیز

سالهاست که ما ایرانیان در شب چهار شنبه سوری ، به جای سپردن دروغ و تاریکی به دست آتش شاهد ترکیدن ترقه های گوش خراشیم.

 

به این متن مصاحبه مهندس موسوی دقت کنید:

 

*پیشنهاد شما در مورد مراسم چهارشنبه سوری چیست؟

- مراسم این روز، یادمان جشنواره نور علیه تاریکی است اما علاقمندان به جنبش راه سبز ضمن انکه به نمادها و مراسم ملی و مذهبی دلبستگی دارند، حاضر نیستند که این نوع مراسم ها باعث اذیت و آزار مردم بشود. مخصوصا توجه کنیم که ممکن است مخالفان جنبش بخواهند با برنامه ای که قبلا هم مشابه آن را اجرا کرده اند، جنبش سبز را بدنام کنند. بنده مطمئن هستم که سبزها در هیچ برنامه هنجارشکنانه یا تخریبی که موجب اذیت و ازار مردم بشود شرکت نخواهند کرد. ایجاد انفجار و آتش سوزی با مشی جنبش سبز که تلاش کرده است همواره حرکت هایش مسالمت آمیز و عمیق باشد سازگاری ندارد. سبز بودن به لباس و نماد نیست. سبز بودن به رفتار و اخلاق است. اگر این اصل مهم مورد توجه قرار گیرد و اعضای جنبش یکدیگر را به رعایت آن توصیه کنند، قطعا از آسیب هایی که ممکن است عده ای در لباس جنبش سبز انجام دهند جلوگیری خواهند کرد.

منبع: کلمه

بیایید امسال ، یکبار برای همیشه این سنت دیرینه ایرانی را احیا کنیم و دیگر صدای آزار دهنده ترقه را نشنویم.

---

پ.ن: مطالعه متن مصاحبه زیبای میر حسین عزیز ، نیروی تازه ای برای ادامه مقاومت و مبارزه می بخشد و نور امیدی است در این شبهای تاریک.

میدانم که بعضی از شما همراهان سبز ، مثل من خسته شده اید از این مبارزه با تاریکی مطلق اما با خواندن سخنان روشنگر و نیروبخش مهندس موسوی باید تجدید قوا کرد و خود را برای ادامه این مبارزه طولانی آماده کرد. اکنون وقت تنبلی ، خستگی و بی تفاوتی نیست . حتما مصاحبه مهندس موسوی در سایت کلمه را مطالعه کنید. و اگر این مدت کم کار شده اید جبران کنید.

باید به فرمان رهبرمان ، میر حسین عزیز، در راه "هر شهروند یک رسانه" سربازان سبز گمنامی در جهت روشنگری همه مردم باشیم.

پ.ن: حکم اعدام برای دانشجوی جوان و سربلند "محمد امین ولیان" را محکوم می کنیم و به حکومت جائر در خصوص اجرای این احکام غیر انسانی و وحشیانه هشدار میدهیم.

پ.ن: همینجا از حضرت آیت ا... مکارم شیرازی حلالیت می طلبم که بر خلاف همیشه حرف طاغوتیان شیطان صفت زمان را در خصوص فتوای ایشان به اعدام جوانان ایران باور کردم.

پ.ن: چیزی که ما را پیروز می کند مبارزه مسالمت آمیز است نه مسلحانه. یقین دارم که مهندس موسوی هم به درستی این شیوه مبارزه را انتخاب کرده.

پیروزی نزدیک است...

 

۱ نظر:

green eyess گفت...

chahar shanbe soori vaghean aali bod. omid ra dobare be hame bargardand. arzeshe fatvaye rahabr ro ham moshakhas kard che gahdr e!