۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

یک بام و دو هوای جمهوری اسلامی


این روزها شاهد یک بام و دو هوا در مسایل سیاسی و اجتماعی و مذهبی هستیم . نمونه هایش را ذکر میکنم.

تشیع علوی تا زمانی سیاسی و ظلم ستیز است که موافق دولت باشد و در برابر همه ظلم ها اعتراض کند به غیر از ظلم حکومت خودش بر مردمش و یا ظلم هم پیمانان حکومتش، در بقیه موارد تشیع یعنی تقیه و خفه خوان.

نماز جمعه تا وقتی نماز عبادی-سیاسی است که امثال احمد خاتمی و جنتی با ادبیات کیهان گونه خود مخالفان دولت را تخطئه کنند و گرنه باید مثل نماز جمعه هاشمی ملت فقط نماز بخوانند و بروند پی کارشان.

روز قدس تا وقتی روز مبارزه با استکبار و استبداد است که مخاطب شعار های ضد استبدادی حکومت خودمان نباشد وگر نه خوی ضد استبدادیمان را توی سر و صورت معترضان خورد می کنیم.

عزا داری امام حسین(ع) تا وقتی سیاسی-عقیدتی است که در منابر و رسانه هایمان مخالفان دولت و روشنفکران را در صفوف یزیدیان فرض کنیم و خودمان را جزو 72 نفر یاران امام وگرنه محرم فقط باید عزاداری حسین بشه و به سر و سینه خود بزنی که قربان لب تشنه ات یا حسین (ع).
راه و عقیده حسین (ع) ؟ محمد و علی و حسن و حسین ماییم، هر چه ما بگوییم!

یا حسین(ع) مظلومیت تو و یارانت محدود به روز عاشورا نبود و نیست امروز هم راه تو و یاران تو مظلومند و اسیر و زخم خورده و شهید ...

۳ نظر:

ترنم گفت...

تا وقتی مسلمانی که مانند آن ها رفتار کنی ،فکر کنی ،لباس بپوشی ،ببینی ، گوش کنی هر چهم گفتند بدون اندیشه بگویی چشم

یه بره به تمام معنا ، انوقت از دید انان مسلمانی....

ناشناس گفت...

دوست عزیز، کامنت تو را در وبلاگ آقای نوریزاد دیدم. من برداشت توهین آمیزی از نوشته آقای نوریزاد نداشتم ولی شما جوری کامنت گذاشتی که انگار فکر می کنی می شود به بعضی ها توهین کرد. توهین کردن به هیچ کسی پسندیده نیست و می تواند جرم باشد حتی به آبدارچی رییس مینی بوس رانی پش گل آباد. اتفاقا دمکراسی برای آن است که هیچ کسی حق آبدارچی رییس مینی بوس رانی پش گل آباد را هم ضایع نکند قدرتمندان که نیاز چندانی به این چیزها ندارند و می دانند چطوری به بهانه های مختلف از دیگران زهرچشم بگیرند. سلامت باشید.

"به زودی توهین به آبدارچی رییس مینی بوس رانی پش گل آباد هم جرم محسوب میشه. عجب دموکراسی ای داریم ما."

Me گفت...

البته منظور من هم این نبود که ایشان اهانتی کرده اند هر چند که در دموکراسی واقعی حتی توهین به مناصب حکومتی هم جرم محسوب نمیشه.
وقتی برای همه مسئولان حکومتی دیوار تقدس کشیده شود (از بالاترین تا همون آبدارچی فلان) حکومت قرون وسطی ایران هم شروع میشه.