۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

صادق لاریجانی : در يك نظام جائر نيز ما به دستگاه قضايي نياز داريم


آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رییس قوه وابسته قضایی طي سخناني در جمع روحانیون استان كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: “چه بخواهيم و چه نخواهيم نظام ديني ما با روحانيت پيوند خورده و براي استيفاي مناصبي كه بر اساس قانون اساسي بايد روحانيون در آن قرار گيرند، به روحانيوني نيازمنديم كه بتوانند شرايط لازم را كسب كنند”.
رييس دستگاه قضايي با تاكيد بر لزوم سهم متون فتاوا توسط قضات تاكيد كرد:” ما از روحانيت معظم و كساني كه مي‌توانند با قرار گرفتن در اين سمت به نظام قضايي كمك كنند دعوت مي‌كنيم”.

وی همچنین با اعتراف به ظالم بودن رژیم و عدم همراهی بخشی از روحانیت با رژیم گفت: “ در يك نظام جائر نيز ما به دستگاه قضايي نياز داريم پس نبايد عده‌اي از پذيرش مسووليت‌هايي در اين نظام اسلامي فرار كنند. همه ما بايد كمك كنيم تا اهداف نظام به بهترين وجه ممكن تحقق يابد. در اين مسير روحانيت معظم نبايد از مسووليت خود شانه خالي كند. “
جناب آقای صادق لاریجانی، سهم فتاوای قضات همان فتواهایی است خارج از احکام حقوقی و با عنوان محاربه و ... به عنوان حکم نهایی زندانیان سیاسی ابلاغ می شود؟
آیا مسئولیت روحانیت در نظام اسلامی صدور احکام اعدام و محاربه برای کسانی است که به صرف عقایدشان مورد غضب دستگاه همایونی رژیم قرارگرفته اند؟
آقای لاریجانی، در همان متون اسلامی هم با حکومت جائر مبارزه می کنند نه اینکه در ساختار قضایی که مهمترین بخش یک جامعه است مقامی بپذیرند و در جهت اهداف آن نظام جائر به بهترین وجه ممکن خدمت کنند! که آنگاه خود بخشی از ظالمان خواهند شد و هزینه شانه خالی نکردن از این مسئولیت گذرای مادی برای آنها به قیمت تباهی دنیا و آخرتشان تمام می شود.
زمانی هم مردم بر اقدامات و اعمال شما قضاوت خواهد کرد و آنگاه باید جوابگوی همراهیتان با حکومت جائر باشید.

هیچ نظری موجود نیست: